Quan penso en una bona pràctica d’aula i ho relaciono
amb les meves pràctiques en l’escoleta que les vaig fer, hem venen al cap
diverses que hem varen cridar l’atenció, però si es cert que si he de triar
una, seria: identitat de les famílies i els infants.
Aquesta pràctica la considero molt important, i soc
conscient que al centro on feia pràctiques ho tenien molt en compte. Les
famílies formen part del centre i són una part molt important en l’educació
dels seus fills.
Al centre, podíem veure que cada classe tenia la seva
identitat (amapolas, tulipanes, girasoles, etc.), a més els infants
identificaven els seus penjadors, gots, pissarra, amb una foto de cada infant,
així com un plafó d’informació destinat a les famílies.
També, als passadissos del centre es
construeixen diversos murals on cada família aporta el seu on fiquen fotos de
les famílies dels infants de manera que tota l’escola ho pot veure i es tracta
com un projecte de centre, on només les famílies, també les educadores i la
resta de personal del centre tenia un paper important i implicació, ells també havien
de realitzar el seu propi mural. Després, cada mestra o educadora treballava el
projecte de família amb el murals de forma diferent, a través de l’assamblea,
de contes que inventaven, etc. Aquesta bona pràctica es practica a nivell de
centre, es a dir, tots els infants i famílies son creadors i protagonistes.
Aquest tipus de pràctica es molt
enriquidora per als infants, el fet que la família sigui present a l’escola
ajuda al nen a sentir-se acollin en el centre. D’altra banda penso que es
treballen àrees molt importants com, coneixement d’un mateix i coneixement de
l’entorn.
No hay comentarios:
Publicar un comentario