domingo, 16 de septiembre de 2012

Una bona pràctica d'aula.


Quan penso en una bona pràctica d’aula i ho relaciono amb les meves pràctiques en l’escoleta que les vaig fer, hem venen al cap diverses que hem varen cridar l’atenció, però si es cert que si he de triar una, seria: identitat de les famílies i els infants.

Aquesta pràctica la considero molt important, i soc conscient que al centro on feia pràctiques ho tenien molt en compte. Les famílies formen part del centre i són una part molt important en l’educació dels seus fills.
Al centre, podíem veure que cada classe tenia la seva identitat (amapolas, tulipanes, girasoles, etc.), a més els infants identificaven els seus penjadors, gots, pissarra, amb una foto de cada infant, així com un plafó d’informació destinat a les famílies.

També, als passadissos del centre es construeixen diversos murals on cada família aporta el seu on fiquen fotos de les famílies dels infants de manera que tota l’escola ho pot veure i es tracta com un projecte de centre, on només les famílies, també les educadores i la resta de personal del centre tenia un paper important i implicació, ells també havien de realitzar el seu propi mural. Després, cada mestra o educadora treballava el projecte de família amb el murals de forma diferent, a través de l’assamblea, de contes que inventaven, etc. Aquesta bona pràctica es practica a nivell de centre, es a dir, tots els infants i famílies son creadors i protagonistes.

Aquest tipus de pràctica es molt enriquidora per als infants, el fet que la família sigui present a l’escola ajuda al nen a sentir-se acollin en el centre. D’altra banda penso que es treballen àrees molt importants com, coneixement d’un mateix i coneixement de l’entorn. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario