domingo, 16 de septiembre de 2012

Bones pràctiques 0-3

Després d’observar una varietat d’experiències i propostes amb infants de 0-3 anys he seleccionat les tres propostes que més m’han agradat. Totes les propostes les podeu trobar a la web de El Safareig. Aquesta és una pàgina online on m’agrada molt navegar ja que pots trobar articles molt interessants, materials, activitats, projectes, experiències, etc.

Les propostes eren molt variades però les que a mi més m’han agradat i que seguidament comentaré són: Poder anar a beure aigua, materials d’experimentació i la llum.

La primera proposta que he estriat ha estat la de poder anar a beure aigua, aquesta proposta m’ha cridat molt l’atenció i m’ha agradat molt, ja que mostra que els infants són capaços de realitzar coses autònomament, ja que els adults moltes vegades no donem l’oportunitat de fer les coses ells mateixos. Els infants poden fer molt més d’allò que normalment els adults permeten. Hem de tenir en compte que els infants no tenen por a l’error i que això forma part de l’aprenentatge diari.

Materials d’experimentació, en aquesta activitat podem observar com amb materials de la vida quotidiana com poden ser la sorra, farina, arròs, cigrons, aigua..., el nens experimenten i gaudeixen amb llibertat, treballen els sentits, comparteixen moments de joc, realitzen transvasaments, etc.

La proposta de la llum, pot ser la que més m’ha impressionat. Crec que es un tema que provoca moltes sensacions als infants, i l’experimentació a través de la llum ofereix innumerables possibilitats d’aprenentatge. Considero que a educació infantil l’experimentació arrel de la llum no només afavoreix noves experiències, també ajuda al infant a superar les pors relacionades amb aquesta.

No hay comentarios:

Publicar un comentario