lunes, 17 de septiembre de 2012

Reflexions sobre alguns dels plans de millora de les meves companyes.

Aquesta reflexió va en relació alguns dels projectes de millora que realitzen les companyes de pràctiques. He seleccionat tres projectes que argumentaré a continuació, segons el meu criteri els he seleccionat perquè m’han cridat l’atenció.


-El primer projecte que vull comentar, és aquell que han realitzat dues companyes d’Eivissa, na Núria Blàzquez i na Marina Ribas envers al pati de l’escola.

Tenint en compte de la importància que té un pati a dins d’una escola, considero que el que volen les meves companyes és fer un projecte per millorar l’espai i crear diferents possibilitats de joc per als infants. Les propostes que fan les meues companyes en relació a un material no estructurat i materials reciclats i de la natura, és un dels motius pel qual he escollit aquest projecte. Tot el material que han proposat fomenta la imaginació i creativitat dels infants, teles, tubs de PVC, neumàtics, elements quotidians que poden trobar sense problema i que estan al nostre abast.

Un altre aspecte que m’ha agradat del projecte, és la creació de diferents ambients en un espai tan important com és el pati i que moltes vegades en els centres es té una mica oblidat.

Finalment, esmentar que les meves companyes fan una labor mol bona i que al centre han de tenir en compte aquest projecte perquè es prou enriquidor i plantegen unes idees molt innovadores i senzilles i espero que al centre siguin conscients de la proposta que realitzen.


-El següent projecte de millora que he triat és el de les companyes Catalina Salvà i na Laura Fiol, Família i escola: eduquem estimant.

He de dir, que el primer que m’ha fet triar aquest projecte és com han titulat el projecte i del significat d’aquet. Tal i com ja he esmentat en altres entrades, considero una part molt important el treball que es fa o s’ha de fer entre les famílies i l’escola.

Penso que les meves companyes el que volen plantejar és per un costat, aproximar als pares a l’escola i donar resposta a aquelles dubtes i problemes que poden sorgir en relació amb l’educació i el tractament dels seus fills, així com compartir experiències, actituds o fins i tot mètodes.

Un dels aspectes que més m’ha cridat l’atenció i que em pareix molt enriquidor és la importància que li donen als contes. Considero que és un recurs que a les escoletes es treballa molt i que a casa pot ser no tant i per això el fet de donar noves estratègies a les famílies tan senzilles i a la vegada tan enriquidores em pareix una part molt positiva del projecte.


- El darrer projecte escollit, ha estat el de na Natàli Vinent i na Carol Garcia, companyes de la seu de Menorca. El projecte rep el nom de: Creació del blog de l’escola.

Per una banda, dir que m’ha cridat l’atenció que hagin escollit aquest projecte de millora tan innovador, tot i que, les companyes asseguren que més que un projecte de millora, seria una nova proposta.

L’objectiu principal de la creació d’aquest blog, és informar a les famílies del projecte educatiu i que el personal docent faci ús de les noves tecnologies. A més a més, fan la proposta de tenir diferents enllaços d’altres blogs, com per exemple de cada classe on les tutores podran penjar fotos, experiències viscudes, un blog de noticies, un per a l’equip de suport de l’escola on donaran a conèixer la seva tasca i, finalment un dedicat les famílies on podran formar part i participar.

Finalment, tal i com ja he esmentat en entrades anteriors, el tema de les noves tecnologies em pareix que és un tema bastant adient i que es pot treballar des de les escoletes. A través de la xarxa podem mantenir altre via de comunicació, i és un lloc on pares, educadors o personal de centre poden fer ús d’aquest recurs i escriure experiències amb els infants, dubtes, propostes, etc.

No hay comentarios:

Publicar un comentario