domingo, 16 de septiembre de 2012

Exemples diferents de bones pràctiques a l'aula.


Una vegada més he fet ús de la pàgina de El Safareig, per extreure tres exemples de bones pràctiques a l’aula que seguidament comentaré.  He tornar a fer ús d’aquesta web, ja que es poden trobar infinitat de bones pràctiques i activitats realitzades amb infants, algunes d’elles acompanyades per fotografies, la qual cosa ens mostra una documentació més visual.

-         Xip xap a l’aire lliure.
Aquesta proposta m’ha cridat l’atenció i a més a més, m’ha recordat a una experiencia molt semblant que vaig viure a l’escoleta on vaig fer les practiques. Es tracta d’aprofitar el clima mediterrani, ja que ens ofereix molts dies de l’any amb temperatures adients i que conviden a treure la roba i gaudir del plaer de fer xip xap a l’aire lliure.

L'aigua que fem servir té una doble utilitat: jugar i, al mateix temps, regar les plantes. La proposta forma part de la vida quotidiana i els materials i situació iniciades a l’estiu permetran seguir gaudint a l’hivern de l’observació i comprensió del comportament físic d’aquest fluid: l’aigua.

-         Relacions entre generacions = noves amistats
"Experiència d'interrelació entre la Gent Gran del Servei de Teràpia Ocupacional del Ventall i els nens/es de L'Escola Bressol Municipal El Puig, del Vendrell".

Aquesta proposta hem va cridar molt l’atenció a més considero que és una bona pràctica per als infants i molt commovedora. Una pràctica on l’objectiu principal es potenciar les relacions entre generacions, crear vincles entre persones de diferents grups d’edat, de forma que cadascuna d'elles pogués aportar els seus coneixements, crear nous llaços afectius basats en el respecte i la convivència, compartir experiències, intercanviar moments de joc, etc. En aquest espai de temps la gent gran i els nens/es comparteixen diverses activitats quotidianes a l'Escola Bressol i també d'altres més lúdiques (l'hora de berenar, l'estona del pati, jocs diversos, etc.), proposades pels dos equips.

-         La plàstica a 0-3, un plaer natural.
Aquesta experiència es du a terme a la Llar d’infants Lola Anglada de Lloret de Mar. Aquesta pràctica es planteja a partir de fer una barreja de dues paraules tan significatives com són plàstica i natura, partint d’aquí es posa en marxa un taller on l’artista és el nen, on el construeix tot el centre educatiu tenint en compte a les famílies. Un taller on es treballa amb material naturals on es recol·lecten  amb sortides familiars i amb l’escoleta. Els material que aprofiten són: fulles, branques (l’època de podar), plantes aromàtiques, sorra, fang, pètals, carbasses, capses, etc.

En aquest taller es vol aconseguir que l’infant pugui transmetre i provocar experiències artístiques el més riques possible per als sentits dels infants, descobrir sensacions que contribueixen al coneixement del seu cos, on es pot manipular, investigar, construir i jugar amb diversos materials. Aquesta pràctica ofereix un ampli ventall de coneixements per al infant, és per això que he considerat una bona pràctica. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario