Una vegada més he fet ús de la pàgina de El
Safareig, per extreure tres exemples de bones pràctiques a l’aula que
seguidament comentaré. He tornar a fer
ús d’aquesta web, ja que es poden trobar infinitat de bones pràctiques i
activitats realitzades amb infants, algunes d’elles acompanyades per
fotografies, la qual cosa ens mostra una documentació més visual.
-
Xip xap a
l’aire lliure.
Aquesta proposta m’ha cridat
l’atenció i a més a més, m’ha recordat a una experiencia molt semblant que vaig
viure a l’escoleta on vaig fer les practiques. Es tracta d’aprofitar el clima
mediterrani, ja que ens ofereix molts dies de l’any amb temperatures adients i
que conviden a treure la roba i gaudir del plaer de fer xip xap a l’aire
lliure.
L'aigua que fem servir té
una doble utilitat: jugar i, al mateix temps, regar les plantes. La proposta
forma part de la vida quotidiana i els materials i situació iniciades a l’estiu
permetran seguir gaudint a l’hivern de l’observació i comprensió del
comportament físic d’aquest fluid: l’aigua.
-
Relacions entre generacions = noves
amistats
"Experiència
d'interrelació entre la Gent Gran del Servei de Teràpia Ocupacional del Ventall
i els nens/es de L'Escola Bressol Municipal El Puig, del Vendrell".
Aquesta proposta
hem va cridar molt l’atenció a més considero que és una bona pràctica per als
infants i molt commovedora. Una pràctica on l’objectiu principal es potenciar
les relacions entre generacions, crear vincles entre persones de diferents
grups d’edat, de forma que cadascuna d'elles pogués aportar els seus
coneixements, crear nous llaços afectius basats en el respecte i la
convivència, compartir experiències, intercanviar moments de joc, etc. En
aquest espai de temps la gent gran i els nens/es comparteixen diverses
activitats quotidianes a l'Escola Bressol i també d'altres més lúdiques (l'hora
de berenar, l'estona del pati, jocs diversos, etc.), proposades pels dos
equips.
-
La plàstica a 0-3, un plaer natural.
Aquesta
experiència es du a terme a la Llar d’infants Lola Anglada de Lloret de Mar.
Aquesta pràctica es planteja a partir de fer una barreja de dues paraules tan
significatives com són plàstica i natura, partint d’aquí es posa en marxa un
taller on l’artista és el nen, on el construeix tot el centre educatiu tenint
en compte a les famílies. Un taller on es treballa amb material naturals on es
recol·lecten amb sortides familiars i
amb l’escoleta. Els material que aprofiten són: fulles, branques (l’època de
podar), plantes aromàtiques, sorra, fang, pètals, carbasses, capses, etc.
En aquest taller
es vol aconseguir que l’infant pugui transmetre i provocar experiències
artístiques el més riques possible per als sentits dels infants, descobrir
sensacions que contribueixen al coneixement del seu cos, on es pot manipular,
investigar, construir i jugar amb diversos materials. Aquesta pràctica ofereix
un ampli ventall de coneixements per al infant, és per això que he considerat
una bona pràctica.
No hay comentarios:
Publicar un comentario