domingo, 16 de septiembre de 2012

Quin tipus de mestre vull ser?

Per poder respondre a la qüestió de quin tipus de mestre vull ser, em resulta bastant complexa, crec que no es pot respondre amb un únic paràgraf, frase o paraula. Partint de la base, que no m’agradaria menys prear a ningú mestre, ja que cadascú realitza la seva tasca docent segons les creences o els aprenentatges que ha rebut i que no existeix el mestre ideal, perquè som persones humanes i tots cometem errors al llarg de la nostra vida.



D’altra banda, i parlant de la meva idea que tinc sobre com serà el meu treball com a docent, no serà basada en una metodologia tradicional i tancada. Crec que el mestres no s’han de tancar en una únic mètode i si començar a treballar segons les “noves metodologies”, que fa anys ja defensaven molts autors constructivistes, però que a la majoria de les escoles encara no ha arribat aquest concepte de metodologia constructivista.



M’agradaria ser un mestre que deixa al infant desenvolupar la seva creativitat, perquè tots els infants tenen inquietuds i curiositat, vull ser una mestra amb il•lusió, amb ganes de treballar, d’aprendre, d’ampliar objectius, poder aportar amb la meva feina una educació millor. Tot mestre, ha de respectar el ritmes individuals de cada infant, motivar-los, estimar-los, donant cabuda a l’error, crear un bon clima dins la meva aula, aconseguir que les famílies s’impliquin en l’escola, perquè ells són una peça fonamental per a la formació i educació dels seus fills i també vull ser una mestra implicada amb la resta de companys.

No hay comentarios:

Publicar un comentario